Prezentarea Companiei Aveţi 0 Semne Adauga bookmark
Aveţi 0 Note   Adauga nota
Petrom
Global Solutions

Global Solutions IT – suport pentru activitatea comercială
Tehnologia informaţiei (IT) are rolul de a asigura suportul necesar activităţilor economice curente ale Petrom, cu scopul de a răspunde cerinţelor curente şi a celor strategice. Activitatea noastră contribuie în mod semnificativ la reducerea costurilor, deoarece IT face tot posibilul să mărească competitivitatea şi să identifice posibilele sinergii din cadrul organizaţiei.

Începând cu 2008, Petrom şi OMV au unit organizaţiile lor IT într-o singură organizaţie IT comună, care deserveşte două locaţii (Bucureşti şi Viena). Această structură a organizaţiei ne permite să ne unim capacităţile şi să susţinem dezvoltarea noastră într-un mod mai competitiv, eficient şi flexibil din punct de vedere al costurilor.

În acest an am încheiat implementarea principalelor aplicaţii necesare activităţii şi am trecut de la proiecte la producţia curentă. Organizaţia s-a adaptat la noile sisteme, permiţând astfel IT să se reorienteze către optimizare şi noi funcţionalităţi.

Realizări cheie în domeniul IT în 2008
În timp ce în 2007 Petrom Solutions IT a fost integrat cu succes într-un centru de servicii globale IT, 2008 este anul în care Petrom Solutions s-a transformat într-un furnizor de soluţii la nivel de grup. Conceptul centrului de servicii globale IT - un serviciu, două locaţii - este o structură flexibilă şi dinamică, care susţine Grupul OMV în evoluţia sa de la un jucător local la unul regional şi apoi global. Această organizare s-a dovedit a avea un dublu avantaj: optimizarea bazei de cost într-un mediu comercial în expansiune şi facilitarea sporirii specializării în locaţii.

Suntem în mod deosebit mândri de încheierea proiectului amplu de implementare a programului SAP. După trei ani şi jumătate, cea mai mare iniţiativă de implementare SAP până în prezent în România a fost încheiată cu succes. Compania noastră este dotată cu o platformă software integrată şi standardizată pentru toate diviziile de activitate, asigurând transparenţa tuturor informaţiilor financiare şi posibilitatea de a monitoriza centralizat eficienţa resurselor noastre. Dacă până acum puneam pe primul plan stabilitatea şi uşurinţa în utilizare şi obiectivul principal era de a oferi o platformă accesibilă şi stabilă, acum am început să căutăm modalităţi de maximizare a capacităţilor tehnologice ale platformei SAP, pentru a optimiza eficienţa activităţilor economice.
Implementarea noii platforme software a Petrom nu este un proiect izolat; el face parte dintr-un număr de alte iniţiative strategice importante ce contribuie la realizarea viziunii Petrom, de a avea o organizaţie centralizată care operează cu procese integrate şi standardizate şi sisteme IT performante.

Alte realizări in 2008 sunt:

  • Standardizarea proceselor IT
  • Echiparea tuturor locaţiilor Petrom de pe teritoriul României cu infrastructură modernă IT
  • Introducerea Sistemului de Automatizare în Terminal (TAS - Terminal Automation System) – o aplicaţie care asigură o mai bună revizie şi controlul cantităţilor de carburant livrate
  • Introducerea SAP-PS, un sistem de proiect pentru rafinării, destinat urmăririi costurilor în mod eficient şi susţinerii proiectului “Vision 2010”
  • Integrarea noii divizii de activitate EPS în noua infrastructură IT
  • Realizarea portalului comun Petrom - OMV pentru a asigura o imagine consecventă a Grupului OMV/ Petrom.

Investiţiile majore în IT pentru 2009 sunt planificate pentru următoarele domenii:

  • Arhiva principală de date pentru divizia E&P: toate aplicaţiile din procesul productiv al E&P sunt planificate să folosească aceeaşi sursă unică de date
  • Suport local la aplicaţiile zonale: optimizarea utilizării aplicaţiilor şi infrastructurii IT existente
  • Sistem automat de gestionare a documentelor, instrument integrat (flux de lucru) pentru proiectarea instalaţiilor şi procesul de dezvoltare pentru succesul programului “Vision 2010” în rafinăriile noastre
  • Planificarea şi dezvoltarea noului centru de date din Petrom City
  • Conceptul de refacere a structurilor IT în caz de dezastru va fi proiectat împreună cu centrul de date din Viena, conform principiului un centru de date pentru două locaţii
  • Bază de date pentru iniţiativa la nivel de companie privind siguranţa rutieră

Perspective pentru 2009
În 2008 am reuşit să stabilizăm organizaţia IT existentă şi să aliniem nevoile comerciale cu cerinţele utilizatorului. Pentru 2009 avem în vedere optimizarea sistemelor existente şi utilizarea în continuare a sinergiilor ce reies din modul de funcţionare curent.
Vom continua să schimbăm Organizaţia IT bazată pe proiecte cu una pro-activă, orientată spre producţie şi să ne concentrăm pe iniţiative cu potenţial de reducere a costurilor.